Testimonials, ervaringsverhalen, storytelling

U wilt toch ook dat mensen goed begrijpen wat u voor ze kunt betekenen? Dat ze uw service en diensten waarderen en u graag bij anderen aanbevelen? Testimonials zijn dan de oplossing. 

Daarmee communiceert u interessant en spannend. De lezers horen van een ander hoe het is om met u in zee te gaan. Die verhalen zijn alsof je ze op een verjaardag hoort van iemand die je goed kent, ze doen iets met je. De verteller heeft het immers zelf meegemaakt. Overtuigender kan eigenlijk niet. Het is mond-tot-mond reclame die je kunt lezen!

Neem vandaag nog contact op voor meer informatie (of lees verder).

 


Over de kracht van testimonials en hoe ik dat ontdekte

 Vroeg

Toen ik een jaar of zes, zeven oud was knutselde iedereen in de klas een tekening, bloem of bakje voor moederdag. Ik schreef toen mijn eerste testimonial. Daarin probeerde ik mijn positieve gevoelens voor mijn moeder in tekst te vangen. En dat dat goed was gelukt bleek wel toen zij het las en een traantje moest wegpinken. Ik vond dat maar gek. Je gaat toch niet huilen van iets dat zo goed bedoeld is…

Een paar jaar later...

Een ander moment dat ik me nog goed kan herinneren heeft te maken met overtuiging. Ik was een jaar of tien. Mijn broer werkte op de reclameafdeling van de Nederlandse Spoorwegen en nam van die grote stationsposters mee naar huis. Daar hing hij ze aan de wand van zijn kamer. Als ik uit school kwam, dan ging ik er vaak voor zitten. ‘Drie dagen Parijs: 98,=’ Kon je dat niet anders zeggen? Bijvoorbeeld: ‘Drie mooie dagen Parijs’? of ‘Bijna een halve week Parijs’? Dat was toch aantrekkelijker? Dan zouden mensen toch veel liever met de NS naar Parijs gaan? Want dat was het doel van die posters, dat had ik wel begrepen van mijn broer. Overtuiging door middel van taal en beleving was ongemerkt mijn hobby aan het worden... 

Ervaring opdoen

Ik haalde folders bij het reisbureau bij ons om de hoek, las advertenties in de krant en 'ingezonden mededelingen' in weekbladen. Ook kon ik geen potje pindakaas, stroop of flesje ongelezen laten. (Nu nog niet trouwens.) Overal dacht ik over na, waarom stond er wat er stond? Kon dat niet anders? Beter? Wat wilden ze ermee overbrengen of beweren? Ik weet nog dat de zin ‘7Up, you like it, it likes you’ mij heel lang heeft beziggehouden. Hoe kon limonade mij nou aardig vinden..? Spelenderwijs deed ik ervaring op die me later nog goed van pas zou komen. 

Mijn talent: feiten en emoties combineren 

Rond mijn dertigste werd ik gevraagd om mee te solliciteren naar de functie van copywriter. Dat deed ik en voortaan verdiende ik mijn geld met het schrijven van commerciële teksten. En omdat een verhaal het beste overkomt als het je boeit, maakte ik gelijk vanaf het begin gebruik van de ervaringen en belevingen van klanten en afnemers. En dat doe ik nog steeds. Want het is persoonlijke en overtuigende mond-tot-mondreclame. Maar dan in tekst.